کارگاه آموزشی اصول و فنون گزارش معاملات در سامانه مالیاتی TTSM برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، سامانه جدید مالیاتی TTSM علیرغم تصور عموم، جهت ثبت اطلاعات کلیدی فعالان اقتصادی و حتی اشخاصی که معاف از مالیات می باشند طراحی شده است.

به‌عبارت دیگر هر فرد، کلیه خرید و فروش کالا و خدمات خود را با رعایت اصول و دستورالعمل تعریف شده به ادارات مالیاتی محل فعالیت خویش، تحت این سامانه گزارش می‌دهد.

از سوی دیگر باید توجه داشت که سازمان امور مالیاتی به عنوان ناظر اجرایی قوانین، تمامی تلاش خود را جهت اجرای طرح جامع مالیاتی و ساماندهی اینترنتی اجرای تکالیف مالیاتی برای سهولت مودیان بکار می برد. برای مثال می توان به طرح ارسال اظهارنامه مالیاتی و یا دستورالعمل صادره یکی از قوانین مالیات مستقیم به نام ماده 169 اشاره کرد. این ماده یکی از حساس‌ترین مواد قانونی در کشور بوده چراکه برای سازمان امور مالیاتی کشور توسط ابزار فوق درآمد مودیان شناسایی و فعالیتهای خدماتی و اقتصادی را تسهیل می کند.

شایان ذکر است، با ورود تکنولوژی‌های جدید و به روز در فضای مجازی سازمان امور مالیاتی کشور نیز کلیه اطلاعات را از طریق یک سیستم اتوماسیون یکپارچه دسته بندی نموده که یکی از بخشهای فوق مربوط به مودیان مالیاتی بوده و مهمترین ابزار آن شماره اقتصادی می باشد.

کلیه افراد حقیقی و حقوقی بایستی جهت ارایه گزارشات فصلی و کارکرد خرید و فروش از طریق سامانه  TTSM اطلاعات درخواستی را وارد نموده و در صورت عدم گزارش 10درصد خرید و فروش گزارش نشده به عنوان جریمه منظور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، این سامانه صرفا گزارشی بوده و همانند اظهارنامه عملکرد سالیانه به صورت محاسبه ای عمل نمی‌کند. حال آنکه هر فرد باید بداند چه نوع اطلاعاتی را و چگونه وارد این سامانه نماید.

بدین منظور و  با رویکرد حمایت از کلیه فعالان در حوزه اقتصادی با ارایه یکی از مدرسین مبتکر و خلاق جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر کارگاه فوق تدوین شده است. همچنین این کارگاه آموزشی که به صورت تئوری و عملی می باشد باعث تغییر رویکرد مودیان مالیاتی در ارایه هرچه بهتر اظهارات و تحلیل رفتن تراکنش خرید و فروش شده  و دستاورد مهم آن کاهش جرایم مالیاتی مرتبط خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی مرکز آموزش‌های تخصصی کاربردی جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر به نشانی edu.jdamirkabir.ac.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های 88807008-88892144- 88895969 تماس و از مشاوره تخصصی بهره مند شوند.

لینک منبع خبر از ایسنا